Course: General Methods of
Teaching (8601) Semester:
Autumn, 2019
Level: B. Ed (1 ½
Years) Total
Marks: 100
Pass
Marks: 50
ASSIGNMENT No.1
(Units: 1-4)
Q.
1
|
Answer the following questions briefly: (5x4=20)
i. Differentiate
between active learning and cooperative learning
ii. Write
down the five merits of lessons planning for the teachers.
iii. Define
the term motivation.
iv. Enlist
the methods that come under the inquiry approach.
v. Enlist
the steps to plan discussion?
|
|
درج ذیل
سوالات کے مختصر جواب دیں ۔
ا۔ ایکٹولرننگ اور کوآپریٹو لرننگ میں فرق
واضح کریں ۔
ب۔ اساتذہ کے لئے لیسن پلاننگ کے پانچ فوائد
تحریر کریں ۔
ج۔ لفظ ’’موٹیویشن ‘‘کی تعریف کریں ۔
د۔ انکوائری اپروچ میں شامل تمام میتھڈز کے
نام تحریر کریں ۔
ر۔ بحث و مباحثہ پلان کرنے کے مراحل کون کون
سے ہیں ؟
|
سوال نمبر -1
|
|
Q.
2
|
Reflect some common
qualities of primary teachers. Why are these qualities required for effective
classroom learning? (20)
|
|
پرائمری سطح کے اساتذہ کی چند خصوصیات بیان کریں ۔یہ
خصوصیات ایفیکٹو کلاس روم کے لئے کیوں ضروری ہیں ۔
|
سوال نمبر-2
|
|
Q.
3
|
Describe all the stages involved in lesson planning. (20)
|
|
لیسن پلاننگ کے تمام بنیادی مراحل
واضح کریں ۔
|
سوال نمبر-3
|
|
Q.
4
|
i. What
are the different types of motivation? (20)
ii. What
are the different factors that influence student motivation?
|
|
ا۔ موٹیویشن کتنی اقسام کی ہوتی ہیں ؟
ب۔ طالب علموں کی موٹیویشن پر اثر انداز ہونے والے فیکٹڑ کون کون
سے ہیں ۔
|
سوال نمبر-4
|
|
Q.
5
|
Differentiate in detail between inductive and
deductive reasoning (20)
|
|
iii) Define the term motivation.
iv) Enlist the methods that come under the inquiry approach.
Q.3
AUTUMN 2019 SOLVED ASSIGNMENTS
For autumn 2019 assignments click on this link Solved assignments autumn 2019 aiou all codes
Post a Comment